Leta i den här bloggen

onsdag 30 maj 2012

Dagens våffelhjälte


När jag lade mej igår kväll slog mej tanken - jag vill ha våfflor till frukost idag! Men en sats på två våfflor räckte inte till att tillfredsställa min våffelbrist så jag fixar två våfflor till som lunch! Jag hade inga bär och orkade inte vispa grädde så jag åt dem med smör på. Går helt säkert bra att använda som crèpes också med t.ex. skinka och ost.


Överdos av våfflor har jag aldrig hört talas om... Än...

Våfflor
2 ägg
1 dl grädde
1 tsk fiberhusk
en knivsudd bakpulver (tydligen inte nödvändigt eftersom jag glömde det i morgondosen)

Blanda ihop. Kom ihåg att fiberhusken måste få svälla ca.10 minuter!

5 kommentarer:

Dalkulla4ever sa...

jag har kört våfflor till frukost ett längre tag, men barnen tröttnade efter 1 månad så nu kör vi nån gång ibland bara, jag bruka köra mina i micron med ost o skinka när jag skjutsat barnen till skolan, som varm macka . gott :) mitt recept innehåller lite mera grädde+vatten o husk men de blir super, typ 1 dl vätska per ägg samt smält smör :) mmm nam!

Maja sa...

Mmmmm... nu e det länge sen jag haft våfflor. Jag tycker det är mer vinter mat av nån konstig anledning. :)
I dag har jag experimenterat med en glass, få se hur det blev, ska testa i kväll till efterrätt. Har nämligen bröllops dag :) Tyvärr har jag ju inget salmiak pulver så det blev med choklad i stället!

Fisken Svea sa...

Dalkullan: Jag hittade flera recept men tog det som var minst ingredienser och verkade enklast. Det där med skinka och ost ska jag ta imorgon bitti! =)

Maja: Och tänk, jag tycker våfflor är sommarmat! Då brukar jag t.o.m. ta ut våffeljärnet för att grädda våfflorna! =) Jag tror nog en chokladglass blir jättebra också att fira bröllopsdagen med!
Och GRATTIS på bröllopsdagen! =)

Dalkulla4ever sa...

gjorde våfflor nu på morronen, (barnens bröd var slut) äldsta dotter muttrade lite men åt sina med lite sylt, yngsta hon äter sina med jordnötssmör :)
Jag åt mina 2 med ost lök o tomat emellean o så en minut i micron, creme fraiche o salsa till, mätt o glad :)

Fisken Svea sa...

Å så gott! Jag har ätit mina våfflor med smör, ost och skinka och njuter av varje tugga!