Leta i den här bloggen

torsdag 15 januari 2009

Grynost - keso - cottage cheese


Det hade jag inte tänkt på, att man inte har "grynost" i Sverige, men där finns ju "keso" istället, och det är ju faktiskt precis samma sak!

Och nu när jag googlade på grynost, keso och sen cottage cheese, hittade jag receptet på hemmagjord cottage cheese! Det verkar intressant, något jag kunde testa...

Idag har min dagsmeny sett ut såhär:
frukost: gissa fem gånger...
lunch: salladsbord på Café Trend, men kokt ägg, tonfisk, medwurst-gurkasallad, tonfiskfyllningen till deras ugnsbakta potatis, räkor och en kopp värmande té som efterrätt
middag: köttfärslimpa (receptet ja... Det kommer!) och en kopp kaffe med grädde som efterrätt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Berätta när du testat grynosten så vågar vi andra också! Skulle vara skönt att kunna göra egen. Rennet är väl löpe, eller vad tror du? Finns väl på apoteket?

Fisken Svea sa...

Det är inte omöjligt att jag testar, och jag antar att rennet är löpe... Kanske man borde kolla upp det först. Men löpe finns t.o.m. i vanliga affärer har jag sett! Det är en liten vit plastflaska i någon kyldisk!

Anonym sa...

Jag googlade och det var löpe!

Anonym sa...

För övrigt har du inte tillförlitligt utseende! När jag kommer till kommentarsidan får jag alltid en ruta med frågan om jag vill visa även icke tillförlitliga objekt. Klickar jag på ja får jag se ditt foto! :D

(men varför måste jag alltid skriva två ordverifieringar nuförtiden? Är det jag som är opålitlig???)

Fisken Svea sa...

Orange: Märkligt, verkligen märkligt! Har ditt virusprogram nyligen uppdaterats? Jag tänkte, kanske jag har ett virus... *fnissar* Eller så vet de helt enkelt att jag inte är helt tillförlitlig... Jag upptäckte nu att jag har lovat receptet på köttfärslimpa nämligen...