Leta i den här bloggen

måndag 1 december 2008

Måndagsnjutning!


En vanlig enkel, ledig måndag börjar man inte tillreda något invecklat. Speciellt inte när man har kylskåpet fullt med rester! Men man kan ju preparera lite rester! Det gjorde jag idag. Då blev det broccoligratäng med gravlax"sås". Det här behövs:

broccolimos (tillreds som blomkålsmos)
några skivor ost (jag hade svart Emmenthaler)

några skivor gravlax
1 kokt ägg
dill
gräslök
citron
lök
créme fraiche

Jag klickade ut lite mos på en tallrik, lade på ett par ostskivor och värmde i mikron. Under tiden hackade jag och blandade allt det andra. Så var det bara att sätta sig och njuta!

4 kommentarer:

alegni sa...

ser gott ut! jag har ätit broccolimos i tre dagar nu :)

Anonym sa...

Jag har gjort blomkålsmos en gång, inte broccolimos ännu. Men jag undrar hur man gör för att få det tjockare. Jag tyckte mitt bl.mos blev så tunt redan så jag blandade inte i så mycket grädde. Eller ska den vispas??? Please tell me!

Anonym sa...

...hoppas e va godari än e sir ut...*spyr liti i mun* / skweddan

Fisken Svea sa...

Alegni: Det var nog din broccolimos som inspirerade mej! Tack för det! =)

Orange: Jag sätter in ett recept så är det enklast!

Skweddan: He va eklit. Du ska va glad att du hadd nan annan gambä mat så du it behöva eta dähär!