Leta i den här bloggen

måndag 12 januari 2009

Det blev pannkaka av alltihopa!


Det blir inte alltid som man tänkt sig... Igår hade jag tänkt mej en slö och slapp eftermiddag med god tid att tillreda en LCHF-pannkaka till kvällen. Och vad händer? Jo naturligtvis kom det en kaffegäst, strax efter att vi druckit kaffe, som satt både länge och väl så det blev pannkaka av mina pannkaksplaner! Eftersom jag hade ett möte på kvällen, dit jag hade tänkt promenera, fick jag slänga lite bacon och ägg i stekpannan och äta för att hinna... Inte bra att slänga i sig maten...

Men IDAG har jag haft två halleluja-moments! Först var det lunchen i jobbet som överraskade mej! Jag hade några tunna skivor revbensspjäll (från i lördags) och lite kokt broccoli från igår. Så hittade jag lite smulad feta-ost och riven gräddost från texmex-kvällen som jag lade med broccolin, plus en smörklick. Jag värmde allt tillsammans i mikron sen, och det VAR SÅ GOTT! Imorgon ska jag göra lika med resten av broccolin! Men då äter jag den med Airams LCHF-pannkaka som jag äntligen har lagat! Och nog var den god! Den är verkligen att rekommendera! Hjälten godkände den och tyckte att vi ska laga den fler gånger, och jag kom på att man kan laga en mindre sats i en pajform när man ska ha paj!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad köper du för revbensspjäll? Jag tycker det finns bara två sorter, "riktiga" som är nästan bara fläsk och det som kallas grisben som är så köttfattiga så man får gnaga på 10 innan man ens är liiite mätt.

Haha, ordverifiering ANTSLIM passar ju mej som börjat fuska lite... :p

Fisken Svea sa...

Antslim-Orange ;) Jag vet inte vad det heter "på riktigt", men det är bara helt vanligt okryddat revbensspjäll som är både köttigt och fett! Här i Nyykaabi finns prima vara åtminstone på S-Market, ifall du nångång har vägarna förbi...

alegni sa...

sakens god var pannkakan, fast jag hade bara ett halvt paket bacon, så jag minskade hela receptet med hälften.

Fisken Svea sa...

Alegni: En arbetskamrat satt och åt en Opera Special-pizza idag när jag hade ätit pannkaka, och då slog det mej - man kan säkert sätta pepperoni och pizzakrydda på så har man en pizza! :P

alegni sa...

good idea! ful får man vara, men int dum, brukade min mommo säga :)

Fisken Svea sa...

Alegni: Precis! =) Och min mamma brukar säga "Man får inte vara dum, då blir man polis", men det har hon slutat med eftersom en av våra närmaste vänner är polis... ;)

alegni sa...

LOL