Leta i den här bloggen

torsdag 22 oktober 2009

Snabbmat!


Det är bra att ha lite köttfärs i frysen, då kan man hitta på nästan vilken mat som helst! Som idag när jag kom hem från jobbet utan en aning om vad vi skulle ha för kvällsmat. Det blev en ugnsomelett! Då hann jag slänga mej en stund på sängen före maten!

Ugnsomelett

400 g blandfärs
1 tomat
persillade
4 ägg
1½ dl grädde
riven ost

Fräs färsen och krydda enligt önskemål. Jag använde bara grönsaksbuljong och svartpeppar. Om du har en gjutjärnsstekpanna (UTAN trähandtag!) kan du använda den i ugnen också, annars flyttar du över köttet till en ugnsform. Vispa ihop äggen och grädden. Krydda och salta enligt önskemål, jag saltade bara. Skiva en tomat och placera ut på färsen. Krydda med persillade (alt. salt, vitlök och persilja som persillade innehåller), häll äggblandningen över, strö ost över och grädda i 200-gradig ugn ca.15 minuter, eller tills omeletten blivit vackert gyllenbrun.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Japp, är här och gör lite reklam för en gratis lågkolhydratinformationssida. (vilket underbart långt ord) Hoppas att ni vill smita in på www.kostgajden.se

Tycker du om det du ser hoppas jag du vill sprida sidan vidare ;)

Härliga hälsningar
Anna

Fisken Svea sa...

Tack Anna! Den sajten länkar jag genast till! =)