Leta i den här bloggen

söndag 27 maj 2012

Grillat och gott



Ugnsrostade grönsaker brukar ju vara gott till grillat, och det var det den här gången också. Jag har inte testat med kålrot tidigare så det var nytt. Jag skar kålroten i bitar och kokade i saltat vatten i ca.10 minuter. Alla andra grönsaker, som zucchini, paprika, broccoli, lök, soltorkad tomat, skar jag i lagom stora bitar och så slängde jag allt i en form. Så saltade jag och kryddade med nymald svartpeppar och en näve färsk timjan, ringlade olivolja över och ställde i 200-gradig ugn i ca.30 minuter. En tzatziki är förstås också ett måste till grillat.


Den här gången grillade vi grisytterfilé som jag skurit i centimetertjocka skivor som sen fick marinera ett par timmar. Marinaden bestod av olivolja, soja, vitlök, lök, en kryddblandning som heter BBQ och så lite färsk timjan där också. Gott så in i norden blev det!

Inga kommentarer: