Leta i den här bloggen

måndag 3 augusti 2009

Halleluja-moment!


I lördags var vi bjudna på grillfest hos en jobbarkompis. Han vet ju att jag LCHF:ar och är mycket insatt i dieten, efter alla våra gemensamma luncher, så det var inga problem med den saken. Hans sambo var mer bekymrad om jag hittade något att äta, och det gjorde jag minsann! Grillad broilerfilé och grillad korv (faktiskt helt vanlig grillkorv som borde klassificeras som bröd!) och så den underbara röran! Naturligtvis måste jag fråga om innehållet och sen också få receptet. ;) När jag sen rörde ihop min egen version pressade jag ner en vitlöksklyfta, och det var minsann ett lyckat drag! Rekommenderas verkligen!

Fetaoströra
1 Apetina fetaost
200 g créme fraiche
1 liten gul lök
1 vitlöksklyfta
salt
svartpeppar

Mosa fetaosten, pressa vitlöksklyftan, blanda i alla ingredienser och rör om. Är hur gudomligt gott som helst på sesambröd, på grillad korv, med sked, på fingret, you name it!

Inga kommentarer: