Leta i den här bloggen

tisdag 22 maj 2012

Morsdagsmiddag


På morsdag hann jag inte fira med mina barn då jag jobbade, så istället tog vi och firade morsdag nu i söndags istället. Det jag bjöd mina barn på var grisytterfilé med kantarellsås och en smaskig sallad. Mina barn vet ju vad en mor vill ha och därför förärade de mej med nya fina högtalare till datorn så jag igen kan njuta av musik. (De gav ju faktiskt Spotify Premium åt mej som julklapp!)

Men för att återgå till maten... Grisytterfilé är så tacksamt att tillreda. Man kan använda det i princip hur som helst. Den här gången skar jag köttet i ca. 1½cm-tjocka skivor som jag bultade ut. Skivorna kryddade jag och stekte, lade dem i en ugnsform och hade dem sen att badda i ugnen under folie, ca.30 minuter (medan Finland förlorade bronsmatchen i ishockey-VM...).

Som efterrätt fick de en chokladkladdkaka som faktiskt inte var LCHF och därför får ni inte receptet! ;)

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kantarellsås är inte helt fel. Gott, gott!

Fisken Svea sa...

Det var så gott! =)