Leta i den här bloggen

tisdag 3 november 2009

Spenatsoppa


När man inte orkar koka mat eftersom man är ensam hemma men måste eftersom man inte har något att värma, då är det problem... Men om man råkar ha sin syster med sig i affären och hon köper djupfryst spenat för att hon ska koka spenatsoppa, då kvicknar t.o.m. jag till! Så här sa hon att hon brukar göra: den frusna spenaten, grädde och Philadelphia-ost sättes i en kastrull och får koka upp. När allt är varmt är det bara att salta och peppra! Jag hade nu ingen Philadelphiaost så jag använde créme bonjour med kantarellsmak, men soppan fick en väl söt smak, antagligen beroende på osten. En smörklick råkade hamna i soppan också... Ett halv paket bacon som jag hade knaperstekt fick toppa soppan!
Nästa gång blir det rätt ost! (Varför måste den heta så invecklat - Philadelphia...)

4 kommentarer:

alegni sa...

idag har jag lagat ditt sesambröd - jättegott!
jag gör ett tredje försök med lchg nu... tills magen ger upp igen.

Fisken Svea sa...

Jag håller tummarna för dej!!!

alegni sa...

inne på andra veckan nu och allt känns bara bra hittills :)

Fisken Svea sa...

Hurra!!! =)