Leta i den här bloggen

tisdag 12 maj 2009

Pyttipanna


Jag ville inte ha helgens uppvärmda mat igen. Jag ville ha något med medwurst i eftersom jag sneglat på kollegans medwurstförpackning i jobbkylskåpet halva dagen... Jag gjorde som Kajsa Varg, jag tog vad jag hade och slängde allt i stekpannan. När det var nästan klart fick några fetaostbitar hoppa dit också. På tallriken toppade jag pyttipannan med några inlagda vitlöksklyftor (som jag fått av dottern), klickade dit lite grekisk yoghurt (av den grekiska underbara varianten som finns på Lidl) och så en heeel körsbärstomat! Här är receptet, men som alltid med pyttipanna - man tager vad man haver!

Pytt-i-panna
1 liten zucchini
1 stor champinjon
några soltorkade tomater
medwurstskivor
grädde
timjan
fetaost

Skär allt i lagom stora bitar. Bryn zucchini, champinjon, tomat och medwurst. Häll i lite grädde, krydda med en doft av timjan. Låt puttra en stund så grädden reduceras. Dra stekpannan från plattan, blanda i lite fetaost.

4 kommentarer:

yngli sa...

Men no vart ja jo snål på vitlöksklyftona igen... :( Ja måst fara via CM imårån tå ja komber från Vöro!

Fisken Svea sa...

JA! Ta en burk åt me tå å! Min e jyst slut!

Orange sa...

Intresseklubben antecknar klyftorna! :)

Dagens middag här: blomkålsmos och sidfläsk (?) ellervaenuheitär. Såskött av gris stoo e på låådo.

Fisken Svea sa...

JAAA JAAA JAAA!!!! HE VILL JA!!!!