Leta i den här bloggen

fredag 15 april 2011

Fredagsmys!


Jag läste nyligen någonstans att "fredagsmyset" blev värre OLW:s reklamfilm och innebär en stor stress för många småbarnsföräldrar. Så kan det vara om man tycker att fredagsmyset ska vara enligt en viss rutin varje gång. Tack och lov har vi aldrig haft fastare rutiner hos oss med fredagsmyset än att det var "snabbmat" och chipskväll. Och så Disneydags förstås! (Det var det som var fredagskvällens barnprogram när mina barn var små!) Så egentligen var fredagsmyset inte att allt skulle vara perfekt, utan det skulle vara enkelt och snabbt att komma fram till själva kärnan - myset. Så är det än idag för mej. Inget invecklat på fredagkvällen. Idag hade jag köpt färdiggrillade revbensspjäll som jag åt med grön sparris på burk. Gott och mättande. Men jag åt inte mer än att jag ska orka med mitt fredagsmys - vin och ost! ;)

Hur fixar ni ert LCHF-fredagsmys?

2 kommentarer:

Linn sa...

Pappa som LCHF:ar brukar köra med nötter som fredags/lördagsmys medan mamma som FÖRSÖKER LCHF:a har vin och ost...och ibland chips :)

Fisken Svea sa...

Nötter är inte fel, inte vin och ost heller. Men chips...host host... ;)