Leta i den här bloggen

lördag 2 april 2011

Påskplaneringen börjar NU!


Jag kollar ibland på statistiken här på bloggen och ser vad ni har googlat på och kan konstatera att påskplaneringen har börjat nu! Stifado och pasha är ju ett påsk-måste och jag tror faktiskt att jag kör med samma recept i år också. Eller så hittar jag på ett annat! Så har jag en kaka på gång också, fast bara i huvudet än så länge. Men det allra fiffigaste ska ni få se nästa söndag här på bloggen! Jag kan inte avslöja det än eftersom det är något jag hittat på till tjejträffen nästa lördag! Och när jag menar tjejträff så är det faktiskt en LCHF-middag vi ska ha förstås. Vi är fyra helfrälsta LCHF:are och en "wanna-be". ;) Håll ut till söndag alltså, då får ni världens häftigaste påsktips! :)

Idag läste jag igenom boken "Ferry Food" och blev helt förtjust! Så synd att jag bara lånat boken! Det är en vill-ha-bok! Men den finns ju att köpas... I boken berättar Björn Ferry hur han övergick från kolhydrat-laddning till LCHF, och om hur han tränade och hur han vann OS-guldet. Det var så rolig och intressant läsning att jag höll på att glömma sätta in revbensspjällen i ugnen! Recepten i boken är enkla och rejäla, inget tjafs och onödigheter. (Här hittar ni några av recepten!) Många intressanta recept med älgkött och annat vilt fanns också, så nu får jag överväga att bli jägare... ;)


Förresten, googlar man på "björn ferry lchf" får man 39 600 träffar, och t.o.m. den sista träffen innehöll både "björn ferry" och "lchf"!

Bilden: Vi går en kurs i grekiska och har därför grekisk afton då och då, senast hos oss. Närmast i bild syns min stifado, gjord enligt eget recept, och vår lärare, som är grek, suckade saligt när han smakade på den. ;)

Inga kommentarer: