Leta i den här bloggen

måndag 7 november 2011

Fnissigt värre

Ojsan, jag som hade så mycket att blogga om och så började jag jobba med maskeraddräkten jag ska ha på lördag och dit for den kvällen! Det är nämligen så att min syster fyller och firar med maskerad! Hur kul som helst! Och jag har så bra dräkt så jag bara fnissar när jag ser den. Fast den är inte riktigt klar än, finslipningen är kvar. Ni får se bilder sen. Tror jag... ;)

Idag blev det ingen vanlig jobbdag för mej utan en heldag med budgetmöte. Jag hade fått schema redan före och visste att vi hade lunch 11:30 och jag åt alltså bara en vanlig liten knäckesmörgås. Så hade jag också kollat att det serverades både köttfärslimpa och fläsksås i restaurangen där vi skulle äta, så jag trodde nog att jag skulle bli mätt. Men - surprice - vi fick en variant av Filé Oscar! Det var nötkött, (möjligen oxfilé men jag är ingen sån expert att jag uttalar mej om den saken), med hollandaisésås, räkor, citron och en sparris. Ja, så var nog en mosros där också, men vem bryr sig...  Jag blev alldeles lagom mätt av maten som var alldeles utsökt. Efterrätten bestod av en saftkräm med vispgrädde, men jag nöjde mej med en kaffe med mjölk i.

Någon bild blev det tyvärr inte från den lunchen så ni får helt enkelt använda er fantasi, eller google-bildsökning,  för att få en aning om hur maten såg ut. ;)

Inga kommentarer: