Leta i den här bloggen

tisdag 15 november 2011

Festmaten

Festbuffén uppdukad
På maskeraden fanns som sagt alla möjlig karaktärer, här syns t.ex. fr.v. häxan Surtant, Liemannen/Döden, Tarzan, en banan, Prinsessan, Jesus och Spaceman.

Min mat
Hör och häpna, vi blev mätta på kalaset! Där fanns tjälknöl, köttbullar, zucchinisallad, rökt lax, sallad, tzatziki, gravlax, kokta ägg, gubbröra, mustapekkasås och så två sorters LCHF-bröd. Jag har inte receptet på det som syns på bilden, tyvärr, det var helt okej. Undrar faktiskt hur det skulle smaka rostat...
Som ni ser på övre bilden fanns det olika drycker också till maten. Jag valde det torra,vita vinet och helt vanligt kranvatten. Ni har väl hört "varannan vatten"? Det följer jag!

Och nu hör jag hur ni drar efter andan och tänker - men efterrätten då? Lugn, bara lugn! Det var en fantastiskt god efterrätt - Death by chocolate med med ett lager av kokta hallon inuti kakan! Detta underverk serverades med vispad grädde, förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av erfarenhet kan jag nämna att brödet på bilden rostar jag varje morgon till stor belåtenhet. Bäst är om brödet får svalna efteråt, för annars rinner smöret av, sen några skivor ost på så är det en fullbordad frukost med kaffekoppen! :) Hmh! /systron

Fisken Svea sa...

Fast det är ju när det rostade brödet är varmt som det är gott... *sss


(*sss Ordverifieringen min är "perit", fast det ska säkert vara med stor bokstav och finsk brytning...)