Leta i den här bloggen

tisdag 7 februari 2012

Halleluja-moment!

Det närmar sig kalas här hos oss och jag hade ett par nya recept jag ville testa. Nu har jag testat två och nu har jag två nya härliga recept. Nu är den stora frågan om det finns något kvar av dem på söndag??? Det är ju så roligt att baka LCHF till kalasen när vi är så många LCHF:are. Om jag är rätt informerad så är vi fem stycken!

Jag har inte fotat än, och kalaset är som sagt på söndag, men en liten vink ska ni få, ni kan t.o.m. få det ena receptet - Receptet på Whoopie pie! Det här gav mej kvällen halleluja-moment, och det andra avslöjar jag en annan dag! ;)

4 kommentarer:

Dalkulla4ever sa...

åh de ska jag prova baka till helgen :) har en sockervariant som heter dubbelt så gott som är lite lika, det enda är att de är hasselomandel baserade kakor med en krämfyllning med lite kaffe i. har tänkt prova att baka dem lchf style men nu kan jag ju köra det här istället :) gillar ju inte kaffe iaf ;)

Fisken Svea sa...

Det var otroligt god fyllning! Fast jag minskade sukrinmängden till 1 msk både i smeten och fyllningen! Och så hade jag ½ krm stevia i båda. Jätte jätte jättegott!!! =)

Maja sa...

Låter jätte gott! Snart kalas dags här med... Du hade i vanligt sukrin? Jag har inte stevia än, vet ju att det finns att köpas :)

Fisken Svea sa...

Jag hade sukrinet som är som florsocker, jag tycker det är bättre. Du hinner nog köpa stevian än, tills det kan du ju använda lite mer av sukrinet. =)