Leta i den här bloggen

torsdag 29 mars 2012

Nytt beroende


Det är ju rätt så vanligt att de som har ett beroende som de lyckas bryta genast övergår till ett annat beroende, och nu undrar jag om mitt beroende av LCHF-kokböcker ersätter ett annat beroende??
När jag häromdagen tittade på min önskelista på Adlibris kom jag på att jag inte kan hålla på och samla en massa böcker där, jag kommer aldrig att ha råd med dem alla på en gång, och bestämde att jag helt enkelt måste leka att jag är med i en bokklubb och beställa en bok i månaden, eller så. Den här senaste boken hade min en väninna köpt åt mej och skulle ge som födelsedagspresent, men så bläddrade hon i den och konstaterade att hon måste ha den själv. Det tyckte jag också! Men så bläddrade jag i den och tyckte att jag nog också ville ha den, och nu har jag den! Det som är extra bra med den här boken är att den innehåller veckomenyer, och det är ju speciellt bra för dem som fastnat i matlagningen och inte riktigt får till variationen. Vi behöver alla inspiration!

1 kommentar:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jag har nog alltid varit beroende av kokböcker... och nu är det ju mest LCHF-kokböcker som köps. :-)