Leta i den här bloggen

måndag 5 mars 2012

Solskensbröd


Så blev det då dags att få äta lite bröd igen. Det var när vi skulle äta räksmörgås på fredag som jag slängde ihop det här receptet som jag hittade på Erikas blogg. Det blev läckert mjuka frallor / semlor (som de faktiskt heter i Finland!). Det blev förstås också underbart gott med vitlökssmör, majonnäs, räkor och citronsaft också. Däremot tyckte jag att det var för stark kokossmak som frukostbröd så jag tror att jag använder smält smör istället för kokosfett nästa gång.

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kul att du provade bröden. Jag använder kokosfett utan smak, kan tänka mig att kokossmaken blir större om man använder kokosfett med smak.
Ha en trevlig dag!

Fisken Svea sa...

Jag tänkte ju inte på att jag hade kokosfett med smak! Jag ska köpa en burk utan smak så får jag testa brödet igen. Det har i alla fall varit jättemjukt och gott hela tiden och jag åt den sista frallan idag. =) Ha en trevlig dag du också, Erika!