Leta i den här bloggen

söndag 20 april 2008

Elva minuter


Inatt läste jag ut den, boken som jag tyckte så mycket om - "Elva minuter" av Paulo Coelho. Den mannen har upplevt äkta kärlek, och han har gått till sitt innersta för att analysera den. Verkligen bra skriven.
Och nu har jag förlåtit Coelho för "Alkemisten" också. När jag hade läst den boken, och det tog länge eftersom jag aldrig somnat så snabbt tidigare, var jag övertygad om att mina övriga Coelho-böcker skulle lämna olästa. Så fick jag tips om att läsa Pilgrimsresan och blev helt betagen. Nu blev jag en nivå mera betagen! Så nu är frågan, ska jag läsa Zahiren nu, eller ska jag sluta när det är som bäst? Är det risk att jag blir besviken på Coelho om jag läser den nu?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Knaksi bra att sluta när det är som bäst:)) Fast nu vill jag oxå läsa 11 minuter och den om Veronica. Jag ska se om de finns i sonens bokhylla;)

Fisken Svea sa...

Jasså??? *blir misstänksam* Fast i min hylla finns de ju... =)

Anonym sa...

Fast du behöver inte bli misstänksam, nope! Jag menade nog det:) Fast i sonens bokhylla fanns ju så JÄÄÄÄÄTTEmånga böcker så jag blev ju så trött...fast jag är säker på att nån bok av honom ska finnas där..den som söker han letar, n1n2n3

Anonym sa...

Zahiren är inte så bra att man måste läsa den, inte alls i stil med Pilgrimsresan. Veronika bestämmer sej för att dö var inte heller riktigt bra. Jag kräver då mycket av Coelho efter att ha läst Pilgrimsresan... Wau...

Fisken Svea sa...

HyllAnn: Fast jaaa, din son är en väldigt förståndig pojke, det är därför han har så mycket böcker! Fast jag som inte har så mycket böcker kan låna dej min! =)

Läslus: Precis, Pilgrimsresan var en wau-upplevelse, men ändå var inte Elva minuter dålig heller. Jag tror att jag började förstå mej på Coelho i.o.m. Pilgrimsresan, därför blev böckerna bättre!

Unknown sa...

hmmmm, det är nåt jag inte fattar. Läste Elva minuter förra våren och fann den dötrist? "Den mest erotiska bok skriven av ..."??? Borde jag ge Paulo en annan chans?

Fisken Svea sa...

Ann: Det är nåt konstigt med Coelho... Men om du vill ge honom en chans till så läs Pilgrimsresan, jag tror att den är liksom kodnyckeln till resten av hans böcker nämligen. Den förklarar hans tankegångar.