Leta i den här bloggen

fredag 4 april 2008

Bromsklossar i trafiken


Jag har tålamod segt som ett gummiband. Och ni vet hur gummiband funkar, det går att tänja, tänja, tänja...tills...splätch! DÅ vill man inte vara i vägen! Idag hade jag tänjt på gummibandet, ordentligt. Varför? För att jag äntligen fick köra i 100 på E8, asfalten var bar, inte så farligt med trafik, då än, och jag fick köra i 100! Vilken vårkänsla! Men vad tror ni mina medtrafikanter tycker att man ska köra i för hastighet - 70!!!!!!! Vilka bortkastade resurser - köra 70 när det är tillåtet med 100!!! Och tror ni att trafiken var lika gles då mera? Nå neeee, plötsligt var det som om både Karleby och Vasa höll på att evakueras och omkörningsmöjligheterna var lika med NOLL. Då var det så här : nära att gummibandet hade splätchat... Men DÅ kom den här låten på radio, och gummibandet blev sladdrigt som gummibandet i ett par gamla rosa tanttrosor! Jag bara njöt, och plötsligt gick det sååå bra att köra i 70 de 60 sista kilometrarna också! Tack för det Brian McFadden!

8 kommentarer:

Onna no hito sa...

Vad bra att vi morsor får trycka på gaspedalen så vi int somnar på väg till Vasa :)

Anonym sa...

Mitt tålamod är som ett gammalt gummiband...du vet, det spricker mesamma. Och jag blir stressad nåt så vansinnigt av bromsklossar i trafiken.
//Maria

Fisken Svea sa...

Onna no hito: Precis, man ska ju inte få för tråkigt! =)

Maria: Fast sånt gummiband har jag nog ibland också... Bromsklossarna är såååå frustrerande!!!

Anonym sa...

Skön låt, bra att den hjälpte ;)

Anonym sa...

Näää men fisken!! Har du så dåligt gummmiband??? Jag hade faktiskt inte håxat det där med hundra jag.. men så brukar jag å köra hundra....

Fisken Svea sa...

Fröken A: Det var en riktig "sista-minuten-räddning" för mitt gummiband!

Prote: VA? Int brukar du väl kör i 100 tå e int e 100 ???? =O I´m so chocked...
Jag har faktiskt slutat med sånt jag, int för kamerornas skull, men för att jag tycker att jag vill placera min obefintliga pengar i nyttigare saker än staten, de tar redan alldeles för mycket av mej... ;)

Marica sa...

Du blir bara klokare med åren du...

Fisken Svea sa...

Kaimas: Åj va tur att NAN märker e! ;)