Leta i den här bloggen

onsdag 9 april 2008

Chokladmatematik!


Hittade en favorit-test som är så härlig! Testa du också!

Chokladmatematik


Man kan räkna ut sin ålder med hjälp av chokladmatematik!
Fuska inte med att gå direkt till slutet! Det tar mindre än en
minut.Räkna allt eftersom.

1. Hur många gånger kan du tänka dig att äta choklad i veckan?
(talet måste vara över 0 och under 10)

2. Multiplicera med 2.

3. Lägg till 5.

4. Multiplicera med 50 (jag väntar litet medan du hämtar din
räknare)

5. Om du redan fyllt år under 2008, lägg till 1758, om du ännu inte
fyllt år ännu, lägg till 1757.

6. Dra nu ifrån ditt födelseår (ett fyrsiffrigt tal)

Resultatet är ett 3-siffrigt tal.
Den första siffran är det antal gånger i veckan som du kan
tänka dig att äta choklad.
De två andra siffrorna är ....................
Just precis DIN ÅLDER!!!!!!!

9 kommentarer:

Marica sa...

Men Herre min skapare !!! Har du vart i hop med den där spågubben nu igen. Min ålder stämde exakt=O

Anonym sa...

Hö?! Jag blev plötsligt 2 år yngre!! Månne det beror på chokladen? ,)//BaJ

Anonym sa...

Jag blev också två år yngre.. :P

Anonym sa...

Blev också två år yngre, men det är ju det man säger om stenbockar att de ser yngre ut än vad de är! :-)

Fisken Svea sa...

Kaimas: Stämde det? Hmmm...Kanske du tror att du är 2 år yngre än du tror då???? ;)

BaJ: Nu ä rdet problemet åtgärdat! Räkna en gång till nu! ;)

Ynglet: Inte nu längre! ;)

Yvonne: Isf ska du kanske inte räkna en gång till... ;)

Anonym sa...

glädjedödare ;)) jag som kände mej så ung och fräsch en stund... //BaJ

Anonym sa...

1030. Jamen det stämmer ju! :) //Nya Tider

Anonym sa...

Jepp, det stämde precis! Alltså räknade jag rätt.:)

Fisken Svea sa...

BaJ: Oj, kanske du inte skulle ha räknat fler gånger! =o

Nya Tider: Jag noterade 10:an... ;)

Zafira: Bra, du kan chokladmatten! =)