Leta i den här bloggen

söndag 1 maj 2011

Mätt igen!




Det blev en alldeles perfekt valborgsmässoafton med en alldeles perfekt vårbuffé igen! Mätta blev vi också förstås. Efter att en familj inte kunde delta p.g.a. sjuka barn fick vi komplettera menyn själva, men tack och lov för en rökkunnig svåger som kunde röka lax!
Den översta tallriken tillhör min systerdotter som börjat med LCHF för kanske en månad sedan. Den undre är min, och efterrätten här nere är min, fast det är inte jag som tillverkat den och jag har inte ens receptet! Men det är en chokladmousse med smälta hallon, och ja, jag ska fixa receptet!
På tallrikarna finns alltså min "potatissallad", laxrullader, fräst selleri med parmesan och rostade pinjenötter (googla "sparris parmesan pinjenötter" och du får 33 500 träffar...), rökt lax, gravad lax, kokta ägg med majonnäs, tomat-fetaost-sallad och så några jättestora kaprisar! Det hela sköljdes ner med en utsökt årgång av äkta kranvatten. :)

Inga kommentarer: