Leta i den här bloggen

lördag 10 januari 2009

Tex Mex-kväll


Ibland är det så gott med en riktig texmexkväll. Den här gången var det äldste sonen som ville ha tortillas och tacos en gång innan han åker söderut... Med snaggat hår... Men varken tortillas eller tacos är speciellt LCHF-vänligt, så jag gjorde som med pajen - åt bara fyllningen! Det gick jättebra! Först lassade jag köttfärsen på tallriken, riven ost och fetaost på, sen alla andra tillbehör. Och som jag njöt av den hotta maten! Det riktigt brände i munnen efteråt!

För övrigt, dagens meny:
Frukost: som vanligt förstås...
Lunch: grillat revbensspjäll och blomkålsmos från igår
Middag: texmex
Fredagsmums: "Antares" (favoritvitvinet)(vilket ord!) och saltade cashewnötter efter att jag hade gått en promenad med dotterns hundvalp

Nu ska jag gå och lägga mej, det passar väl inte att vuxna människor sitter och skriver blogginlägg mitt i natten... ;)

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Det r ju fylningen som är det gottaste.

Kram Maud

alegni sa...

vi hade samma meny igår kväll. jag åt inte texmexfyllningen, utan stekte en egen åt mig själv med maletkött, crème bonjour med gräslökssmak, grynost o kryddor o så åt jag cole slaw till.

Fisken Svea sa...

Maud: Precis! Tortillan eller taco-skalet blir man ju bara däst av! Kram på dej!=)

Alegni: Så kan man också göra, och det smakade säkert också alldeles bra! Nu blir jag ju hungrig... ;)

Daniela sa...

Så gjorde jag och sambon förra veckan också. Han åt allt vad man nu har till tortillas, jag åt de godaste ;) Massa kött, lite grönsaker, stooor klick CF och lite av tacosåsen :) Ränkade ihop allt på minmat.net för skojskull och allt hölls "inom ramarna för LCHF" :)

Fisken Svea sa...

Daniela: Den där sidan - minmat.net - var jätteintressant! Jag registrerade mej genast, nu gäller det bara att sätta sig in i funktionen...