Leta i den här bloggen

tisdag 20 januari 2009

Blanda själv!


Det är inte lätt att hitta kryddblandningar utan glutamat, alltså de som har något på 600 i E-serien, och då speciellt E621. Det finns ju sätt att undvika det här, t.ex. att använda salt och örter och blanda själv. Det finns säkert många intressanta sidor på nätet, men en som jag hittat och tycker är intressant är den här. Sen kan man blanda sina kryddor själv, t.ex. citronpeppar. När vi har varit på våra resor till Grekland har jag bunkrat upp en massa kryddor och örter, och i dem har det inte funnits några E alls. (Eller om det är varudeklarationen som saknas...)
Jag har inte själv testat annat än tacokryddan, och den var bra! Men "Fina Fisken" låter ju också intressant... ;)

(Hon som fotograferat den fina kryddbilden heter Amanda Vemmerstad.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fina Fisken! Jag gillar verkligen din sida och vad kul att du har hittat både min blogg och min början till hemsida (som aldrig blir klar). Vad kul att du också vill använda bilden. Jag har dock en önskan. Eftersom det är min dotter som äger rättigheterna vill jag att du skriver att det är hon som är fotograf. Hon heter Amanda Vemmerstad. Tack så mycket och fortsätt blogga så bra som du gör. Jag lovar att fortsätta kika in. Kram, Helena.

Fisken Svea sa...

Hej Helena! Du har fett bra recept på din sida! =) Roligt att du gillar min sida också!
Den fina kryddbilden, som jag tycker jättemycket om, ska naturligtvis ha fotografens namn, och nu är det fixat! Hon är en duktig fotograf, din dotter!
Välkommen åter hit i mitt akvarium! =)