Leta i den här bloggen

måndag 26 januari 2009

Det var nära ögat!


Igårkväll sneglade jag på de rökta skinkskivorna (från Oravais) i kylskåpet. Så såg jag på den halva asken med Philadelphiaost, och DÅ tänkte jag tanken som varit så fjärran så länge - "om jag skulle äta skinkrullar med Philadelphiaost imorgonbitti". Jag var SÅÅÅÅÅÅ nära att variera min frukost, men så blev det ostskivor ändå... Och NOG kan det vara gott!

I helgen har vi ätit varma smörgåsar, forellfilé (tillredd lika som laxfilén men av en dotter istället för mej) och karelsk stek. Så idag har jag ätit forell som lunch och karelsk stek som middag. Men häromdagen i jobbet hade jag nog den absolut godaste lunchen - kokta ägg, en burk tonfisk i olja, kokt blomkål och majonnäs. Det är så gott tillsammans!!!

Har ni lagat coleslaw på länge? Det har jag. Både i lördags och igår. Nu har jag varierat den så pass att jag istället för citron har i en bit färsk ingefära som jag finhackar. Det är inte alla som tycker om färsk ingefära, men ifall du gör det så rekommenderar jag verkligen att testa!

3 kommentarer:

Marica sa...

Åhh tack för tipset har kvar färsk ingefära i skåpet ..och du det är väl nog bäst att du gnager på din ost....man vet ju aldrig vad som kan hända under dagen om , utifall att du skulle få för dig att äta nått annat.....

Anonym sa...

Jag testade att göra "sveas coleslaw" och åt det istället för makaronerna till prinskorven. Det var mycket goare, trots att jag fick feelisen av att hacka upp kaninmat när jag hackade kålen :D

//Maria

Fisken Svea sa...

Pain is...: Sant sant! Och så bra att du äntligen fick användning för din ingefära! :P

Maria: Jag är helt övertygad om att coleslawen var godare än makaronerna, eller om det nu var chipsskruvar... ;)