Leta i den här bloggen

måndag 24 mars 2008

Resenerverna har vaknat!


Nu har den kommit. Som ett brev på posten. Känslan av att vi faktiskt snart ska på resa! Jag vill ta fram resväskan nu! Jag måste ju prova mina kläder, tänk om inget passar mer! Tänk om bikinin fladdrar tom! Tänk om shortsen trillar av mej! Fast det där är små problem, det finns ju större. Jag måste t.ex. börja fundera på vilka böcker jag ska ta med mej! Det blir två, mer hinner jag inte läsa på två veckor. Oj, nu blir jag riktigt nervös, vilka böcker ska jag ta med mej??? Måste nog gå ner och titta i bokhyllan...

Ps. På bilden läser jag Colleen McCulloughs "Frestelsen" på en strand i Gouvia...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Camilla Läckbergs böcker rekommenderas, om du inte redan läst dem! ;)
// Maria

Fisken Svea sa...

Maria: Jamen det låter ju behändigt eftersom jag har 2 olästa Läckberg i bokhyllan! Isprinsessan och Predikanten. Jag sneglade faktiskt på dem då jag stod framför bokhyllan idag och grubblade! Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" är också nominerad...
Tack för rekommendationen!

Anonym sa...

Jag röstar för Sieg Larsson! Så bra, fast om du vill kunna koncentrera dig på annat än boken under resan kanske du ska välja Läckberg för man blir helt uppslukad i Stieg!
Yvonne

Fisken Svea sa...

Yvonne: Jahaa, så om Stieg är så där uppslukande så kanske jag hinner läsa honom på tågresan till Hesa och på hotellrummet på kvällen och på flyget till Grekland??? Fast det är ju en rätt så tjock bok... Nu blir det svårt... Men tack för din röst! =)

Anonym sa...

Tå do e så dokti me hedee lesase SVea!

Fisken Svea sa...

Mysis: Äsch *skrapar generat med foten i sanden* ;)