Leta i den här bloggen

torsdag 13 mars 2008

Nedervetilinspirerad GI-gryta

Nedervetilinspirerad kvällsmat blev det här idag! När man lagar mat som Kajsa Varg, tar vad man haver, så kan det bli så! Här är GI-kvällsmaten för 4-5 pers:

400 g broilerstrimlor
1 paket bacon
3 soltorkade tomater
1 stor burk hela champinjoner
2 dl sojabönor
1½ dl tomatkross
2 dl grädde
1 valfri buljongtärning
svartpeppar
½ dl taco-salsasås
smulad fetaost

Bryn broilerbitarna, sätt dem i en kastrull eller gryta. Bryn bacon och soltorkade tomaterna. Blanda ihop allt och låt puttra en stund, t.ex. tills riset kokat klart! Smaklig måltid!

8 kommentarer:

Marica sa...

Skulle jag inte jobba hela helgen var det där ett alternativ....Nu blir det nog Elovenas påsgröt i kafferummet. *djuup suck*

Fisken Svea sa...

Kaimas: Men den här maten slänger du ihop lika snabbt som påsgröt! Eller så lämnar du fram receptet lite strategiskt när du far i jobb... ;)

Anonym sa...

Alltså ja e så glad att jag fick vara försökskanin på din kajsa varg gryta!! Mycket mycket gott!! SLurp!

Anonym sa...

Simmade in i ditt nya akvarium, och här är ju hur mysigt som helst :)
Satt och räknade minuterna så klockan skulle bli över 12, så att jag skulle få vara den första att önska dej
EN RIKTIGT HÄRLIG OCH UNDERBAR FÖDELSEDAG!!!!
Ett lite grattis på samma gång åt det lilla ynglet också förstås.

Anonym sa...

Jag ska väl oxå gratta dej på denna fina gröna sida!! GRATTIS!!!!! Min son tyckte ju att du har en sån fin PINGVIN på bilden!!!!!!! Han hoppas att du inte lag den i grytan;)) Ha en jääättefin dag, vännen!! hJÄRTA!

Marica sa...

MEN GRATTTIS!!!!!!!!!!! Jo det brukar funka ibland att lämna hinttar, i kväll när jag kommer hem vill jag VERKLIGAN ha rödvin;) men då är det för sent för mat.

Pia sa...

JÄTTE Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du får en trevlig dag! =)

Fisken Svea sa...

Anonym: Jag vet var din postlåda bor! Men visst, det blev ju en jättegod gryta!! =)

Bulldoggen: TACK!!! Så gulligt att du satt över midnatt för att gratulera mej!!! TACK TACK!!!! Jag ska gratta lillynglet också! =)

AnniniPannini: Fast TACK!!!! Fast jag tänkte ju på din son när jag lade in bilden!! (den hette t.o.m. linux_penguin_chicken)
Fast ha du också en bra dag!!! KRAMAR!!!!

Kaimas (jag kan ju inte skriva ut ditt bloggnamn varje gång...): TACK!!!
Rödvin passar säkert efter jobbet ikväll, och imorgonkväll... Och det är ju så GI-vänligt! ;)

Pia: TACK!!! Ha en bra dag ni ocskå!! =)