Leta i den här bloggen

tisdag 25 mars 2008

Nostalgiexplosion




Jag var ju bara tvungen att ta reda på vad som dolde sig på botten i den oidentifierade lådan på kallvinden. Och där var den - min klippbok från 80-talet!!!! Och till på köpet hittade jag två buntar med foton från slutet av 70-talet!!! Vilken lycka! Jag satt i timmar och tittade på foton och urklipp. De flesta urklippen handlade om de mängder av orkestrar/band som fanns här i nejden på den tiden. Det var, framför allt, Break, Teamet, Zenith, Snad... Och en gammal ÖP fanns också i klippboken! Den hade jag sparat för att det i den fanns en artikel om Micke Rickfors från när han hade uppträtt i Lillby! Det var tider det... *suckar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, sent 70 - tal och tidigt 80 - tal, det var tider det... Minns så väl orkestrarna du nämner. Måste nån gång undersöka om jag har urklipp kvar från den tiden, har ju flyttat ett antal ggr sen dess...

Fisken Svea sa...

Jag har lyckats spara mina urklipp fastän jag flyttat 2ggr, men jag har inte sett dem på säkert 20 år!!! Jättekul! Hoppas att du hittar dina så du också får en nostalgitripp! =)