Leta i den här bloggen

tisdag 16 november 2010

En fisk på fisketur?


En helt vanlig vardag, när man kommer hem från jobbet och inte ens har orkat tänka ut kvällsmaten, och ska koka så det räcker åt både man och son att värma nästa dag, då kan man koka en tonfisksås! Jag följde receptet förutom att jag lade till både chili, cheyennepeppar och ½ ask Philadelphiaost. Och så ingen juice eller ananas förstås...
Männen i mitt liv vill ha ris till, så de får basmatiris (som har lägst GI-värde), men själv vill jag ha purjo-blomkålsgratäng. (Få se om jag får nog av den före jul...) Ibland kokar jag helt enkelt ägg att äta med såsen, det passar bra och är både mättande och gott.

Receptet skrev jag här på bloggen för över två år sedan och måste le när jag läste kommentarerna på inlägget. :)

Bilden har absolut ingenting att göra med tonfisksås, tyckte bara att ni skulle få se en greklandsbild istället för en såsbild, för tonfisksåsen gör sig faktiskt inte speciellt bra på bild. Fast å andra sidan är det ju en fiskebåt, så lite håller jag mej ju till temat då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du har en utmaning att hämta i min blogg. . . http://belindasmamma.blogspot.com/

Fisken Svea sa...

Utmaningen är antagen! =)