Leta i den här bloggen

tisdag 16 februari 2010

Fastlagsbulle i Finland = semla i Sverige


Jag fick ett tips av på fastlagsbulle! Jag hade helt enkelt tänkt skippa den i år igen (för två år sedan åt jag en halv...) men kom på andra tankar. Man kan ju faktiskt baka "Oopsies", krydda med kardemumma, äta med vispgrädde smaksatt med vaniljpulver och t.ex. hallonsylt som fått "smälta" till sylt i kastrullen, osötad förstås. Tack för tipset Mollalena!

Förresten, jag satt vid kaffebordet i jobbet i morse när förman kom med en låda fastlagsbullar. Samtliga jobbarkompisar åt så pudersockret stod som en dimma över hela kaffebordet och jag fick inhalerat en överdos av sötma... Inget som lockade precis...

Ps. Semla i Finland = fralla i Sverige!

Bild av min fastlagsoopsie kommer sen!

2 kommentarer:

Maj-Britt sa...

Jättegott!!! tack för tipset

Fisken Svea sa...

Bra! Nu ska jag testa också! =)
(å nu vet jag ju vem du är också!) =)