Leta i den här bloggen

tisdag 10 juli 2012

Morgonläsning

Plötsligt hittade jag min LCHF-magasinet som jag inte hade läst klart, så efter att ha läst våra två lika nyhetstorftiga lokaltidningar tog jag mej an den. Halleluja vilken morgonläsning jag fick! Nu har jag dessutom två nya böcker på min "vill-läsa-lista".

Den första artikeln jag läste och som var verkligt intressant var "Dr William Davis krossar myten om det nyttiga vetet och fullkornet". Han har skrivit en bok som nu kommit ut på svenska och som heter "Brödberoende". Den vill jag läsa!

(texten från LCHF-magasinet nr.2/2012)

Den andra intressanta artikeln handlade om kolesterol och vad dr. Eric Westman, från Duke University i North Carolina, berättade på LowCarb-kryssningen i våras. Han har också skrivit en bok där man bl.a. kan läsa mer om just detta. "Den nya atkinsmetoden" heter boken. Tydligen mycket intressanta och viktiga saker där också!




Inga kommentarer: