Leta i den här bloggen

lördag 6 augusti 2011

Än grillar vi!


Nu tycker jag att alla mina inlägg handlar om kakor och bröd, och det är ju inte det livet ska handla om, alltså ska inte min blogg göra det heller! Men mat, DET ska den handla om! ;)

Än har vi grillsäsong, och här grillar vi för fullt! Eller JAG grillar. På bilden ser ni mina auraostfyllda-baconlindade champinjoner. De åt vi sen med vanlig grisinnerfilé som jag köpt okryddad och marinerat i olivolja, soyasås, svartpeppar, vitlök, rosmarin och timjan. En vanlig smörklick får smälta på köttet sen, på tallriken, och så pressar man citron över. Smaskens!

Auraostfyllda-baconlindade champinjoner
stora champinjoner
Auraost, eller annan ost du tycker om
bacon

Bryt av foten på svamparna (kasta dem inte, fräs dem i smör nästa dag och ät!) Stoppa ner Auraost så mycket det ryms. Ta en baconskiva och linda runt svampen. Börja och avsluta ovanpå. Sätt champinjonerna på ett grillunderlag av aluminium, det kommer väldigt mycket vätska ur svamparna nämligen.

Baconet räckte inte till alla svamparna så de fick klara sig utan, och goda blev de ändå!

Inga kommentarer: