Leta i den här bloggen

måndag 18 januari 2010

Avokadoolja


Jag skulle köpa min favoritolivolja häromdagen och upptäckte till min förskräckelse att den inte fanns i hyllan! När jag hade lugnat ner mej lite såg jag en annan flaska istället - en kallpressad avokadoolja! Jag måste ju testa den! Nu har jag en ny favoritolja. :)
Jag hade lagat pizza (lugn, recept kommer) i lördags och en enkel sallad med. På salladen hällde jag rejält med avokadoolja och kunde nästan lura mej själv till att tro att det fanns avokado i salladen! Idag värmde jag upp pizza och hällde olja direkt på pizzan... Guacamole åt jag med... ;)

Om du läser länken om avokadooljan ser du hur många sätt man kan använda oljan på, men glöm inte att smör är bäst! Fast smör är inte så gott på sallad... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

var hittar man den oljan?

Fisken Svea sa...

Jag köpte på S-Market så antagligen finns det åtminstone vid Prisma.