Leta i den här bloggen

söndag 6 november 2016

Min lilla LCHF:are

Jag kommer fortfarande ihåg hur jag som 3-åring i smyg tog smörpaketet från köksbordet, lade ner det på bänken där jag sen låg och åt smöret. Jag tror jag har en bra efterträdare! Denna 2-åring och hennes storebror fick LCHF-våfflor som mellanmål, våfflor med smör på. Storebror åt 1 1/2 våffla, lillasyster åt 2 1/2. När mormor, alltså jag, vände ryggen till för att kolla våffeljärnet tyckte hon att servicen blev för dålig och började själv bre smör på våffelhjärtat, eller det var ju enklare att äta direkt från kniven!  Samma unga dam tog på morgonen mormors bodylotionburk och ville ha bort locket, sen satt hon och åt med fingret ur burken. Och jo, denna mormor låter barnbarnen äta bodylotion! Om man tar en tom vaniljpulverburk och fyller den med kokosolja blir det en riktigt god bodylotion!  ;)

För min egen skull, så jag hittar rätt våffelrecept nästa gång:

VÅFFLOR
6-7 st

2 dl mandelmjöl
2 dl vispgrädde
4 ägg
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
nypa salt
vaniljpulver

Vispa ihop allt. Grädda i smör i våffeljärn!

Inga kommentarer: