Leta i den här bloggen

torsdag 11 oktober 2012

Klokord

Jag har haft problem med bloggen igen - jag har inte kunnat blogga via mobilen! Det har varit en smärre katastrof eftersom jag jobbat och där emellan inte varit hemma. Nu är jag hemma men har bråttom... Men ändå, ni ska få lite klokord som jag nyss läste på Facebook, men klokorden är nog äldre än så -

‎"Om en person är kräsen när det gäller vinet han dricker anses han vara en kännare. Om han däremot är kräsen med vad han äter anses han vara knepig"    (William Dufty)

Det är ju så sant så sant!
Dagen bild visar min nästan uppätna portion från helgen då vi övernattade i en jaktstuga i skogen tillsammans med andra som uppskattar god grekisk mat. Det är stifado, tzatziki och sallad som syns på tallriken. Gott var det fast det ser lite kladdigt ut... ;)


Inga kommentarer: