Leta i den här bloggen

torsdag 3 juni 2010

Född LCHF:are?


Ett av mina tidigaste minnen från min barndom är när jag har smugit ner smörpaketet från matbordet och lade mej att ligga på mage på bänken och åt med kniven ur smörpaketet. Mums! Det här tänkte jag på när jag blandade ihop äggsmör. Eftersom smöret var kylskåpskallt använde jag osthyveln till att hyvla ner smöret i skålen. Då kunde jag nämligen inte motstå frestelsen att ta ett smakprov av smöret och det var ju SÅ gott!

Vad jag gjorde med äggsmöret? Jag använde det som pålägg på mina solrosfröbröd! Men just det, jag har ju inte berättat om det! Jag fick tipset att man kan använda solrosfrön istället för sesamfrön men i övrigt följa receptet till sesambrödet! Och det var SÅ gott det också!

Fotot: Föreställer mej som 2-åring. Texten har min mamma skrivit när hon gav fotot som gratulationskort på min födelsedag! =)

Inga kommentarer: