Leta i den här bloggen

onsdag 26 november 2008

Om att äta ute


Att äta ute är inte det lättaste när man följer en diet. Speciellt när jag är t.ex. i Vasa har jag svårt att veta var jag ska äta för att kunna äta LCHF. Nu har jag hittat Stället! Det är en liten anspråkslös matservering för arbetande människor. Det serveras husmanskost med inte mindre än fyra alternativ! Varje gång finns schnitzel som ett alternativ. Första gången jag åt där blev det scnitzel, som faktiskt var opanerad, med smörklick, oliver och sallad. Igår blev det igen schnitzel (som faktiskt var panerad, men med väldigt lite ströbröd på), men så ville jag också ha "röktrenköttsfyllning" som egentligen hörde till ugnsbakad potatis, och det fick jag! För säkerhetsskull lade jag ännu en smörklick på, mest för att jag var så glad över att de hade riktigt smör! Och det var en rejäl portion jag åt,jag var inte hungrig ännu när jag kom hem kl.17!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kände du dig kanske som en riktig grovarbetare då du åt där? Den känslan har jag upplevt de få gånger jag har ätit där:)

Marica sa...

Hur 17 har du hittat dit??? Brukar känna mig obekväm på grovarbetar ställen Iam so NOT grovarbetare you know;)

Fisken Svea sa...

Anonym: Jag känner mej ofta som en grovarbetare så jag tyckte att jag passade bra in där! ;) Men där finns nog alla sorters arbetare, montörer, snickare, kontorsfolk, poliser, målare och säkert en massa andra också! =)

Pain is...: Jag hittade inte dit! Inte därifrån heller! Men jag hade turen att ha med mej folk som kände till stället... :P Jag har säkert varit grovarbetare i ett tidigare liv, och inte är det ju alltid finlir vi sysslar med nu heller, för jag kände mej riktigt hemma där jag! =)