Leta i den här bloggen

måndag 2 juli 2012

Matkris



När jag gick där i affären och funderade vad jag skulle handla kom jag på att jag faktiskt inte hade ätit någon lunch ännu, och då låg den här förpackningen där i hyllan med sin -30%:rabattlapp på. Jag som ännu inte hade testat denna lågkolhydratfärdigmat ännu tog tillfället i akt och åkte hem för att värma min mikro-mat. Det låter faktiskt inte alls spännande, lockande eller inbjudande. Jag hade heller inga höga förväntningar på maten och antagligen var det därför jag blev positivt överraskad! Det var ju faktiskt gott. Först. När köttet började vara uppätet och grönsaksgröten, sorry, såsen, fanns kvar gick det bara inte att äta mer. Som ni ser på innehållsförteckningen finns där en hel del som jag i allmänhet inte äter. Vad gör såna här ingredienser i en LCHF-maträtt?? Nåja, det var ju en engångsföreteelse det här, och bättre att äta fel ibland än dåligt hela tiden! Och skulle det faktiskt krisa igen så kan jag kanske testa en annan maträtt.

2 kommentarer:

Mitt fönster sa...

Hejsan! Såg vid CM att Sallinen kommit ut med kokosmjöl. Vad tror du om kolhydratinnehållet i det? Står inget på förpackningen eller på hemsidan, kanske man borde maila och fråga :)

Anonym sa...

var ju nästan inga konstigheter alls i det där...;) och där var den där tapiokastärkelsen igen som jag hittade i barnmatsburkarna. Det får du forska vidare i vad det kan vara!

// Maria