Leta i den här bloggen

söndag 8 juli 2012

Citatanalys, eller nåt...


Jag vet inte hur många gånger jag i sommar läst och hört "i sommar struntar jag i dieten för då vill jag leva". Hur smart sagt är det egentligen?? Och vilken diet är det man hållit om man inte kan äta så under sommaren??? Är det någon som tycker att man inte kan äta LCHF på sommaren??? Det är ju helt enkelt en fråga om attityd, man kan allt vad man vill. Har man bestämt sig att det går så går det. Sen om man fuskar med en glass någon gång betyder ju inte att man skippar dieten.

Jag har inte skippat min diet i sommar, tvärtom, jag måste nästan vara mera strikt än vanligt eftersom jag noterade häromdagen att jag tydligen är känslig för jordgubbar. Det är ju dem jag brukar "synda" med under sommaren. Färska jordgubbar med hemlagad glass är något som jag helt enkelt är väldigt svag för, och med tanke på hur kort jordgubbssäsongen är så äter jag jordgubbar. Och känner mej svullen följande dag...

"LCHF är ingen diet, det är en livsstil" får man också höra och läsa hela tiden. Visst är det en livsstil, det är inte meningen att man ska ha det som en kortkur, då blir det jojo-bantning igen, man gör det till sitt naturliga leverne helt enkelt. Men visst är LCHF en diet eftersom diet enligt Svenska Akademins Ordlista betyder "av hälsoskäl reglerat kosthåll". Det finns väl ingen bättre beskrivning på LCHF egentligen??


Bilden visar gårdagens lunch ute på stan. Det är de eftertraktade revbensspjällen på vårt värdshus. Helt klart värda sitt goda rykte!

Inga kommentarer: