Leta i den här bloggen

måndag 23 juli 2012

Glutenfritt

Min favoritskylt

Jag har så många gånger tänkt skriva om det här med olika dieter, och jag tror t.o.m. att jag gjort det någon gång när det handlat om bröllop och klassträff (tårtan), men jag kan ändå inte låta bli att ta upp det igen. Folk gör det så invecklat ibland när man kunde göra det så enkelt så enkelt. Ni vet hur det brukar se ut på olika tillställningar med skyltar med texten "sockerfritt", "laktosfritt" och "glutenfritt". Varför det? Man kan ju ha all-in-one! Man kan ha laktosfri LCHF! Imorgon ska jag på en efterlängtad tjejträff där vi är två LCHF:are och en gluten- och laktosintolerant. Det är ju enkelt fixat! Jag slängde ihop en chokladpaj och där har vi det! Okej, Philadelphiaosten är inte laktosfri men jag hoppas den laktosintoleranta tar ett piller imorgon... ;)
När samma kompis var och hälsade på mej i julas bjöd jag på nybakta pepparkakor, knäckebröd och ostar. Då sa hon att det är så bra att komma och hälsa på hos mej för då vet hon att hon kan äta det jag bjuder på!
Det är roligt att kunna göra livet lättare för vännerna.

Inga kommentarer: