Leta i den här bloggen

fredag 16 februari 2018

Sura saker som inte alls är sura!

Förr sockrade jag grapefrukt, idag tycker jag den är på gränsen till söt! Torrt vitt vin fick jag halsbränna av förr, idag är torrt vin för sött om det är >7 g socker/liter!! Tänk så smaklökarna kan bli nollade och på så sätt mycket mer sympatiska!
Jag åt en halv blodgrape idag, bara för att de är så goda! Den andra halva får vänta i kylskåpet till en annan dag (då jag antingen äter eller slänger den...)
Men hör ni, jag ska ge er lite vintips! Just nu är Yali mitt absoluta favoritvin! Så fullt med smaker och påminner så om vinet man får i Grekland om man beställer "krasi hima", eller "house wine"! Riktigt gott alltså! Det andra vinet har jag inte testat förr men det är ekologiskt och torrt och har en riktigt snygg etikett, så om det inte är gott kan jag åtminstone titta på etiketten!
En lite vinvarning ska ni också få! De som är vana med rödvin kan tycka att alla vita viner är smaklösa och smakar likadant, men de ljuger!
Ikväll ska jag testa vinet med den vackra etiketten, Yali får följa med på grekisk afton imorgon.
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: