Leta i den här bloggen

tisdag 14 juni 2016

Lakritsgranulat

När det var dags för morsdagstårtan gjorde jag en tryffelkaka igen, den är favoriten just nu. Men den här gången hade jag en liten tvist, jag strödde lakritsgranulat över, och det var riktigt lyckat det! Ja och så blev det jordgubbar som dekoration också.
Jag skrev ju ett inlägg om jordgubbspralinerna tidigare och när jag hade doppat dem i smält choklad lämnade det över av chokladen. Jag bredde då ut chokladen på ett bakplåtspapper, strödde lakritsgranulat och hackade salta mandlar på och lät stelna, och det var också ett riktigt lyckat koncept!




Chokladflarn

smält choklad, minst 70% men jag använde 90%
hackade, rostade och saltade mandlar, men går bra med nötter också, gärna salta
lakritsgranulat

Bred ut chokladen. Strö lakritsgranulat och mandelhack/nötter. Låt stelna.

Inga kommentarer: