Leta i den här bloggen

lördag 12 mars 2016

Korvstroganoff

En av mina absoluta favoritrecept är nog korvstroganoff. Receptet jag har i min LCHF-mapp är utskrivet 2010 (på en printer med torra färgpatroner) och väldigt skamfilat. Receptet är från bloggen LifeZone och där finns det också, men har jag det här på bloggen vet jag ju var jag ska leta... Helt egoistiska skäl alltså. 😉

KORVSTROGANOFF

2 dl créme fraiche
2 dl vispgrädde
1 msk majonnäs
1 msk dijonsenap
1 msk tomatpuré
3 vitlöksklyftor
dragon
peppar/salt
4 st köttig korv, gärna kryddig

Blanda allt utom korven, rör om så det blir en slät sås. Tillsätt korv, skuren i bitar, rör om, låt puttra 8-10 minuter.

Det var väl enkelt!?!
Här har jag serverat korven med grovriven, smörstekt kålrot och rotselleri, något som är fantastiskt gott!

Inga kommentarer: