Leta i den här bloggen

måndag 17 januari 2011

På gång...


Jag ska städa upp här på bloggen. Jag har inte länkat till alla recept, jag har slarvat... Men snart ska det bli ändring här, jag lovar! Som ni ser har jag redan börjat och lagt till flikar här ovanför! Och under inläggen kan ni enkelt kryssa i vad ni tyckt eller tänkt, men fortsätt gärna kommentera ändå! Det är ju ändå kommentarerna som inspirerar till fler inlägg! :)

Idag fick jag den - Boken! Har ni andra redan hunnit läsa den??? Vad tyckte ni?? Jag läste första kapitlet på nätet och fortsatte idag och tycker att den verkar väldigt saklig och bra!

Förresten, i förra inlägget nämnde jag revbensspjäll och tänker ge er ett gott recept!

Ribs/revbensspjäll
stora, fina, fläskiga revben
salt
lök
lagerblad
krydd-, svart- och vitpeppar

Dela löken, sätt kryddorna i en stor kastrull. Koka revbenen i 1 timme i rikligt med vatten.
Plocka upp dem och rada upp dem på en plåt. Pensla med matolja (alt. vänd dem i olja eller häll olja över). Så var det kryddningen. Eftersom jag blivit förärad med en burk grillsalt så använder jag bara det som kryddning. (och ve den dag när saltet är slut!!!!) Grilla eller stek i ugn tills revbenen fått fin färg! Serveras t.ex. med coleslaw och en gräddig sås.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmh!...så he betyder ju att jag int böv köp an na...som ja hadd mena!! :) /systron som tänker lån boken san...

Anonym sa...

VEM ska no ha köpt he salti tro? Så om ja far ti Danmark naa så ska ja itt köp meir eli hu va e?

Fisken Svea sa...

Systron: *harkel harkel* Du ha alltså tänkt läsa en bok??????????

Anonym: Ja VEEEM ha köpt e??? He vejt ja, å ja vill ha mejr, ifall du sko fara ti Danmark flejr gang!!!!! =)

Anonym sa...

Jag har köpt och läst BOKEN ! Tyckte den var lättläst,förklarade bra och hänvisade till forskning och berättade också om bristande forskning och direkta fel i råd och vård. Har ju länge följt hans blogg och känner till hans arbete. Skulle gärna låna ut den el köpa en ny till vissa av mina barn, bara de vill ? ! Jag lyckades inte förhandsboka via Bokus, kom aldrig fram till nån kundvagn. men jag beställde via Adlibris i Finland.Redan 4.1. fick jag bekräftelse på att boken inom 2-5 dar finna på R.kiosken. Före jul beställde jag Hexebergs bok och vissa julklappsböcker från samma ställe. Snabb och bra betjäning.
Har försökt skriva till dig nångång tidigare men inte lyckats med verifieringen. det har visst ändrats, eller så har vi för starkt antivirusprogram.
BroBrita