Leta i den här bloggen

fredag 28 augusti 2009

Min blåbärspaj


Jag testade blåbärspajen idag! Jag följde i huvudsak receptet, men blandade bara ½ tsk fruktsocker i kokossmeten och använde ca.½ tsk ingefära. Inte för att jag inte ville ha ingefärasmaken men för att burken var tom, så tom. Men jag hade min lilla, lilla, danska slickepott som rymdes in i kryddburken, så på detta vis fick jag ihop lite ingefära ändå! ;) Det var syster Yster, hennes dotter och jag som åt paj till eftermiddagskaffet. Vi orkade inte vispa grädde, turkyoghurten var slut, ingen hemlagad glass fanns, så vi hällde helt enkelt lite grädde på pajen, och det gick bra! Det var faktiskt en riktigt god paj, som passade perfekt i min pyttelilla pajform (19 cm i diameter). Nästa gång blir det antingen glass eller vaniljsås med!

Ps. Jag hann inte fota innan det nästan var för sent... ;)

4 kommentarer:

Orange sa...

Varför i allsindar kommer det ett fönster där jag ska ange lösenord för mjaumuffins varje gång jag öppnar din sida? Det har varit så i några veckor nu. Efter två avbryt-klick är allt som vanligt igen... Skumt!

Fisken Svea sa...

Oh no! Jag som trodde att det bara var på MIN dator när JAG ska in på min blogg... Verkligen konstigt...

Gotlandsbagaren sa...

Inga problem för mig att hitta hit.
Din blåbärspaj låter riktigt god.
Kontrar dock med en egen här: http://gotlandsbagaren.blogspot.se/2012/08/blabarspaj-med-hallon.html

Fisken Svea sa...

Åh, det blev nästan som en tennismatch det här! :D Tyvärr innehåller din paj både vetemjöl, grahammjöl, havregryn och socker, men jag är övertygad om att den är god. =)