Leta i den här bloggen

onsdag 24 juni 2009

Förkylt!


I augusti är det två år sedan jag började med GI-diet och ett år sedan LCHF. Jag har inte varit förkyld på hela den tiden, fastän jag har haft en bihåleinflammation... Men NU är jag det! Man ska inte samla ihop sina förkylda släktingar i en liten stuga. Man ska ta solhattdroppar när man börjar känna sig sträv i halsen. Man ska inte sitta ute på midsommaraftonskvällen utan jacka. Då går det så här... Men en förkylning på två år är ändå inte så illa om man jämför med två influensor och fem förkylningar på 8 månader, som jag hade före jag började med diet!

Jag gick igenom min länklista och hittade den här som jag helt hade glömt bort - http://www.aktavara.org/ Den är ju guld värd!

Bilden - Jag vid vattenfallet Skradinski Buk i nationalparken Krka i Kroatien.

5 kommentarer:

FlunssAnn sa...

Fast fast fast fast man KAN bli förkyld fast man tar solhattsdroppar i mängd och massor:( och man kan få feber och HÖÖÖÖG feber, trots att man bara ville sympatisera lite... Lite lustigt att ordverifieringen är cousit...det finns ju inget som e cousit med förkylning...flabb

Fisken Svea sa...

Fast en liten tröst är det ju för mej att inte solhattdroppar hjälpte... Fast NU är vi väl friska??? Visst??? En sinuit är inget hinder för att vara frisk... :P
Mitt verifieringsord (då jag inte har orkat logga in före jag skriver) är "exclop", det betyder att man kan vara "clop" också... Eller ha en "clop"... Har du en clop??? flabb

Anonym sa...

Läste igenom dina inlägg här. Du föredrar Grekland - jag håller med. Speciellt Parga. Det var fint att komma dit igen efter 3 år. Det är nog vandringsstigarna som gör byn till en av mina favoritplatser. Där var jag mycket mer än vid stranden. Samos kan jag också tänka mig att besöka igen.
/Bianca

Fisken Svea sa...

Bianca: Parga är verkligen en pärla, dit vill vi också fler gånger! Samos har vi haft som alternativ redan 2 ggr, så jag tror att det närmar sig... Vandringslederna är nog så mycket mera givande än stränderna, men den här resan var vi faktiskt rekordmycket på stranden - 7 ggr på 2 veckor... Men många timmar blev det inte, bara ett dopp och så lite sol efteråt så var vi nöjda.
Ressjukan är nog den enda sjukan som blir värre ju mer man försöker bota den... =)

Anonym sa...

Om ni åker till Samos någon gång kan jag ge några tips innan ni far :) Där finns också skog och vandringsstigar. Det bästa är att hyra bil eller moppe för att komma runt.
/Bianca