Leta i den här bloggen

lördag 4 juli 2009

YES! We did it again!


Nu har jag varit "bortrest" och njutit av sol och värme på sommarstugan! Det samma gjorde min syster och hennes barn. Tänk att man kan slappna av på fem dagar så man inte ens vet vilken veckodag det är! Det kanske man kan kalla minisemester?
Naturligtvis har vi lagat massor av god mat också, allt från baconomelett till "grillade sorkar". Sorkarn består bara av köttfärs, salt och peppar, så kladdar man fast köttet på en grillpinne och grillar. Man kan variera kryddningen i det oändliga! På bilden ser ni den goda korven med 78%-og kötthalt och helt fri från tillsatsämnen (tillverkare Vataja, Finland). I folieknytena gömmer sig champinjoner som jag tagit bort foten på, fyllt med vitlökssmör och lindat bacon kring. Härlig delikat! Ikväll ska jag testa en variant med champinjoner fyllda med Aura-ost (mögelost)!

5 kommentarer:

Orange sa...

Jag såg i Lidl-reklamen att de har en korv med över 90% kötthalt. Det är nästan inte korv längre. :) Hur det är med tillsatserna känner jag inte till.

Marica sa...

Hmh tänk om jag råka spring förbi då just när du lägger upp ;0)

Fisken Svea sa...

Orange: Jag har nog köpt korv där nångång, men deras korvar innehåller jättemycket E för det mesta... Men deras bacon har mindre E än Atrias!

Pain: Men det gjorde du inte, så en portion blev över! ;)

Anonym sa...

NUU först förstår jag min rastlöshet och konstiga känsla!!! Jag har ju varit på semester!!! Det är ju samma känsla som efter semestern när man är back in reality, typ! Det var nog den skönaste och godaste semestern jag har haft på länge måste jag säga. Vi e ju så trevli!!! Hmh!

Fisken Svea sa...

Anonym: Ja tror att du e en anonym systro... Men du har rätt, vi hadd jo så trevlit, å he e vel för att vi e så lätt at umgas me... Hmh!