Leta i den här bloggen

söndag 28 december 2008

Så här lite dagen-efter...typ...


Så, där var den, julen. Den gick smärtfritt i år igen, med mycket mat, umgänge och mys, precis som det ska vara! Hur gick det med LCHF:arna? Klarade ni maten? Julmaten i sig själv är ju inte "farlig", det är värre med alla andra frestelser som glögg, choklad och efterrätter. Själv har jag nog "fuskat" lite, ätit sånt som jag inte annars äter, som lite kålrotslåda, lite glögg, lite mera kålrotslåda... Jag har ännu inte stigit på vågen efter julen, för jag har ätit så mycket sill och gravlax att jag känner mej lite svullen ännu... Men imorgon ska jag väga mej... Och någon motion har jag absolut inte fått på hela veckan! Men istället har jag fått umgås med mina vänner, ätit gott, njutit utan stress och haft riktigt trevligt!

Hur har er jul varit då???

2 kommentarer:

alegni sa...

maten vållade inga problem - jag åt bara sådant som var tillåtet. men den där jävla chokladen o ris à la maltan...
nya friska tag as of this morning blev det dock!

Fisken Svea sa...

Alegni: Oj jaa, jag var nog såååå sugen på ris á la malta jag också, men jag hade redan ätit risgrynsgröt den dagen, ett par tsk bara visserligen, men ändå... Och glöggkrämen som var julmiddagens efterrätt kunde jag inte motstå! Och bara några 70%-chokladbitar... Vi tar tag i det imorgon igen! =)