Leta i den här bloggen

tisdag 20 november 2018

Raggmunk och stekt sidfläsk!



Såhär gott åt vi igår! Mumsfilibabba säger jag bara! Jag såg en bild på Instagram, det var Diet Doctor som hade uppdaterat, och det såg så fantastiskt gott it att det blev att testa! Jag följde faktiskt receptet utan ändringar, och det var helt perfekt! Fast det är klarr, jag bägde inte upp kålroten, den vägde 1 kg så jag tog halva,, och halloumin vägde 200 g. Nu ska jag bara översätta receptet från oz till g, livet är ju lite lättare på det viset. :) 
Originalreceptet heter "Keto rutabaga fritters with bacon".

RAGGMUNK (ca.12 st)
425 g kålrot
170 g halloumi
4 ägg
3 msk kokosmjöl
⅛ tsk gurkmeja
½ tsk lökpulver
1 tsk salt
¼ tsk svartpeppar
Smör till stekning

Riv kålroten och halloumin grovt. Blanda i alla ingredienser, låt stå och svälla en stund. Stek små plättar på medelhög värme (som när man steker biffar). 
Servera med stekt sidfläsk och lingon!


Inga kommentarer: