Leta i den här bloggen

måndag 2 oktober 2017

Lägermat

Kan ni tänka er nästan 50 kvinnor som samlas i en lägergård alldeles vid havet bara för att sticka? Det kan jag! Det var tredje gången jag var med, men tionde gången det ordnades läger! Det är en alldeles fantastisk helg för den som tycker om att sticka. Man får umgås av likasinnade, byta erfarenhet, inspireras och dessutom njuta av att man får gå till färdig mat!!! Det är nästan det mest fantastiska, för jag är van att sticka, men väldigt ovan att någon kommer och säger att maten är klar! Nu snackar vi halleluja-moment!!! Och det är förstås maten jag vill berätta om...

När jag har anmält mej till de två tidigare lägren har jag aldrig beställt mat enligt "diet eller allergi", jag har bara ätit det jag velat äta, och eftersom det brukar serveras salladsbuffé har det inte varit något problem, förutom då det varit lasagne... Vegetarisk lasagne dessutom, full med kolhydrater... Den här gången fick jag veta att en annan deltagare beställt LCHF-mat på ett tidigare läger och varit nöjd med det hon fick, så då ville ju jag också ha LHF-mat förstås! Jag blev verkligen inte besviken! Mitt alternativ till den vegetariska lasagnen var en välkryddad omelett med köttfärs- och tomatfyllning, inte helt olik lasagne i smaken! Härligt!!! Till kaffet fanns en skål med nötter för LCF:are, och det var jag tacksam över! Det hade varit jättegott med en liten mörkchokladbit men nötter är ju faktiskt bättre. De som smaskade i sig översöt toscakaka tyckte lite synd om mej som bara fick nötter, men då vet de inte att det var dem det var synd om!


Man fick köpa underbart garn från Rät&Avig



Min Riddari-tröja

Vi fick en intressant föreläsning av Tant Ulltuss!

Lägret arrangerades som vanligt av Mikaela som nog skriver om det på sin blogg småningom. :)

Nu väntar jag bara på nästa läger jag har möjlighet att delta i!

Inga kommentarer: