Leta i den här bloggen

lördag 10 september 2016

Snabbmat som i hemlagad pizza!

När jag är ensam hemma och det är lunchdags väljer jag noga vad jag ska äta. Det duger inte med vad som helst. Eventuellt kan det bli en stekt ost, gräddost, halloumi eller bondost, eller 2 kokta ägg och sallad, typ. Men häromdagen kom jag på att jag ville ha pizza, så då blev det så. Jag orkade inte leta recept utan blandade ihop 2 ägg, lite för mycket fiberhusk, ganska mycket riven ost och kryddade med den delikata kryddan Poppamies Garlic Rub. När jag rörde om kom jag på att det var nästan som min favoritpizzabotten! Jag smetade ut smeten och förgräddade i 200° i 8-10 minuter. Under tiden blandade jag ihop 2 msk tomatpuré med ungefär lika mycket matolja och vips hade jag en ketchup att bre på pizzan! Så tog jag en kylskåpstömning och radade bacon och skinka på pizzan innan jag hyvlade ost över. Sen gräddade jag hela härligheten i 200° tills den såg perfekt ut! Och det blev ju så gott, alldeles perfekt lunchmat när man har lite bråttom eller inte orkar koka. Där ser man, pizza ÄR snabbmat!!!

Inga kommentarer: